Gepubliceerd op
01/04/2020

Het Vlaams Woningfonds tijdens de coronacrisis

Update 1/4/2020

Een specifieke regeling voor een betalingsuitstel voor de bijzondere sociale leningen van het Vlaams Woningfonds wordt momenteel uitgewerkt door de Vlaamse Regering. Begin volgende week zal hierover normaliter de nodige informatie kunnen worden verstrekt en volgt een nieuwe update op onze website.

Update 30/3/2020

Naar aanleiding van de verlenging van de coronamaatregelen door de Nationale Veiligheidsraad dd 27/3/2020 blijven de kantoren gesloten voor het publiek en de zitdagen opgeschort tot en met 17 april 2020.

Onze diensten zijn echter wel nog steeds telefonisch en per mail bereikbaar.

Update 23/3/2020

Ingeval je afbetalingsproblemen ervaart door het verlies van je inkomen ingevolge de Coronacrisis, kan worden nagegaan hoe we dit samen kunnen oplossen. Om iedereen correct en efficiënt te kunnen antwoorden wordt gevraagd je vraag met motivatie en bewijsstuk (bvb. attest betreffende werkloosheid wegens overmacht) te mailen naar bz@vlaamswoningfonds.be. Je zal vervolgens door onze diensten worden gecontacteerd.

19/3/2020

Beste

De ontwikkelingen betreffende het coronavirus plaatsen ook het Vlaams Woningfonds voor een belangrijke uitdaging, namelijk onze dienstverlening voor de klanten én tegelijkertijd het welzijn en de veiligheid van onze medewerkers waarborgen.

Hierbij geven wij je graag toelichting over onze aanpak.

Toegankelijkheid van onze kantoren en zitdagen

Onze kantoren zijn noodgedwongen gesloten voor het publiek en onze zitdagen gaan voorlopig niet meer door.

Je kunt dus niet meer langskomen, maar we blijven elke dag voor u beschikbaar van 8.30 uur tot 16 uur.

Hoe kan je ons dan wel contacteren?

Telefonisch

Je kunt ons bellen (met uitzondering van donderdag) om een telefonische afspraak te maken voor het opstarten van een leningsaanvraag. Let wel, het behandelen van een aanvraag voor een woonkrediet kan wat langer duren gezien de schatting van de woning voorlopig eventueel niet kan doorgaan.

Ook voor alle andere vragen over je dossier (woonkrediet, huurwaarborglening of huurovereenkomst) kun je onze diensten telefonisch contacteren.

Digitaal 

Maak maximaal gebruik van ons digitaal platform:

  • ben je nog niet geregistreerd? Doe dit dan zo snel mogelijk via het volgend formulier;
  • na registratie kun je documenten (bijvoorbeeld facturen van renovatiewerken) via ons platform opladen en aan ons overmaken. Ook allerhande andere zaken die van belang zijn voor je dossier (bijvoorbeeld wijziging burgerlijke staat) kun je ons melden via dit kanaal.

Ingeval je afbetalingsproblemen ervaart ingevolge de Coronacrisis, kan worden nagegaan om tijdelijk het maandelijks af te betalen bedrag te verminderen. Contacteer ons gerust via bz@vlaamswoningfonds.be om samen naar een oplossing te zoeken.

Wij blijven je op de hoogte houden

Indien de situatie ons dwingt om nog andere maatregelen te nemen, dan zullen we je hiervan op de hoogte brengen. Wij hopen echter je zo snel mogelijk te kunnen melden dat onze gewone dienstverlening opnieuw wordt hernomen; dit zou immers betekenen dat de coronacrisis tot het verleden behoort!

Met vriendelijke groeten

Je Vlaams Woningfonds-team